Thursday, September 4, 2014

Novel Salwa Maisara Bab 15

Bab 15

Salwa Maisara cepat-cepat bangun dari tolakan lelaki itu. Sungguh tidak berperikemanusiaan betul! Mahu sahaja dia ketuk kepala lelaki ini tetapi dia tidak mampu. Tenaganya mengalahkan tenaga gergasi. Kalau gergasi baik lagi! Ini tidak, dia ini bukan gergasi!
“Eh, apa yang awak nak buat kat saya ya?” soalnya bingung namun dia sempat bangun dan duduk dengan segera. Dia tidak mahu diperbodohkan oleh lelaki ini.
Kedengaran lelaki itu ketawa. Entah apa yang ada dalam hatinya. Semakin menyakitkan Salwa Maisara. Mahu sahaja dia menangis apabila lelaki itu sudah menindih tubuhnya dan memeluknya. Dia mahu segera keluar dari bilik yang bagaikan neraka itu. dia mahu keluar tetapi dia tidak mampu. Tangannya masih menolak-nolak di mana-mana tindihan lelaki itu. malah kalau boleh dia sanggup memukul lelaki itu jika dia bertindak lebih-lebih pula. Sakit benar hatinya.
“Awak tanya sayang, apa yang abang nak buat?” soalnya berbisik di telinganya. Tangan lelaki itu elok sahaja bertenggek di pinggangnya. Dia semakin cuak dan cuba menolak tangan itu. namun dia masih tidak mampu menolak tangan itu. bagai berhantu pula tangan itu!
“Lepaskan! Lepaskan saya!” jeritnya namun sebelah tangan lelaki itu cepat-cepat menutup mulutnya. Tahu pula dia malu! Memang dia sangat sakit hati melihat aksi tidak menentu lelaki ini. Baru semalam sahaja dia bercakap hendak tinggal asing-asing, sekarang dia sudah lain. Suka sangat berubah emosi lelaki ini mengalahkan emosi wanita! Sempat dia membuat analisis.
“Nak lepas buat apa sayang? Kalau terlepas lagi sayang, nak jumpa kekasih awal dan akhir lagi kan?” bertambah-tambah sakit hatinya. Mahu sahaja dia cekik lelaki itu jika dia mampu. Namun dia tidak mampu, dia bagaikan sudah tertambat oleh lelaki itu. Bahagian lehernya pula menjadi sasaran. Eh dia geli. Geli dengan bau rokok lelaki ini. Geli dia sungguh geli. Kalau boleh dia tidak mahu berdekatan dengan lelaki ini. Nafasnya membuatkan dia pengsan!
“Jangan buat tak tentu kat saya bang, tolong lah lepaskan saya! Kalau apa-apa berlaku kepada saya macam mana bang? Abang bukannya nakkan saya!” rayunya setelah puas berkeras dengan lelaki itu. tudungnya direntap dan terbuka. Rambutnya yang ikal hingga ke paras bahu itu sudah terburai. Bulat mata lelaki itu memandangnya. Malah, bilik yang samar-samar itu seperti menimbulkan aura romantik pula kepada mereka berdua. Tambahan pula bilik ini di hujung dan suasananya agak sunyi dan terpencil. Bagaimana dia hendak memohon bantuan?
“Nak lepaskan macam mana lagi ni sayang? Sayang ni dah begini, dengan rambut yang ikal mayang, cantik dan wangi! Macam mana nak lepaskan ni? Cuba cerita kat abang ni sayang. Hmm, memang menghairahkan seorang lelaki seperti abang, tambahan abang ni suami sayang, kan?” bertambah meremang bulu romanya menerima kata-kata lelaki di sisinya itu. Dia sengaja membelakangkan lelaki itu namun banyak hal pula yang dapat dia lakukan termasuk menarik tudung de salmanya yang agak simple itu.
“Eh, awak dah gila Budriz! Awak dah gila! Awak tak tunaikan janji awak! Awak dah gila!” suaranya hendak menjerit tetapi ditahannya agar lelaki itu tidak menutup mulutnya.
“Memang abang dah gila! Gila oleh sayang! Gila oleh kekasih sayang! Kekasih yang senang-senang nak dapatkan sayang dari abang! Dia nak bersaing dengan abang? Ayuh, langkah mayat abang dulu!” katanya. Lelaki ini bagaikan tidak siuman. Adakah dia dituduh berkekasih. Dia tidak ada kekasih. Jika dia ada kekasih dia tidak mahu ibu bapanya mencarikan dia jodoh. Dia tidak akan setuju!
“Awak lepaskan saya. Saya nak mandi! Badan saya melekit!” katanya memohon agar lelaki itu memberikan toleransi kepadanya. Namun lelaki itu semakin bertindak agresif pula. Sekarang tellinganya pula menjadi sasaran. Dia semakin kegelian dengan tindakan tidak wajar lelaki ini. Kemudian dia ketawa.
“Sayang, lepas ni kita mandi sama-sama ya sayang.” Bisiknya pula. Semakin dia ketakutan. Lelaki ini bukan boleh dibuat main. Memang dia semakin sakit dengan tindakan lelaki ini. Suami apakah yang dipilihkan emak dan ayahnya untuknya ini? Inikah suami dunia dan akhiratnya? Ah, dia tidak rela. Tetapi siapa dia untuk menolak segala keinginan lelaki ini? Namun dia sungguh, sungguh tidak rela.
“Budriz! Tolonglah saya...”
“Nak minta tolong apa sayang?” soalnya pula dalam keadaan seperti tidak sedarkan diri. Mahu sahaja dia pukul lelaki ini. Dia boleh sahaja bertindak tetapi apa yang dia dapat? Dosa besar? Atau akan diceraikan? Sekarang pun dia buang panggilan abang kepada suaminya ini lantaran bencinya dia kepada lelaki ini.
“Tolong lepaskan saya boleh?” soalnya memohon dengan baik. Dia sudah mahu menangis apabila tangan lelaki itu sudah merayap-rayap ke sana sini di sekitar tubuhnya. Dia semakin tidak sedarkan diri sedangkan dirinya mahu sahaja keluar dari bilik neraka ini.
“Lepaskan?” dia angguk dalam linangan air matanya. Dalam keadaan begini psti tidak ada sesiapa yang mahukan dirinya. Tangan lelaki ini terlalu gagah untuk dia kalahkan. Namun dia tidak suka dengan cara keganasan lelaki ini.
“Ya tolong lepaskan saya.” Ulangnya. Air matanya sudah bagaikan air sungai mengalir deras. Lelaki itu sudah memaksanya memalingkan wajahnya ke arahnya. Akhirnya mereka berbaring bertentangan mata. Dia terdiam bagaikan si dungu.
“Tolong abang juga. Abang nak ajar kekasih sayang tu. Jangan dia nak pandai-pandai ganggu isteri abang,isteri... faham? Jadi kalau dah jadi isteri, kena jalankan amanah kan? Layan suami kan?” matanya terkebil-kebil walaupun kemahuan suaminya tidak mungkin dia akan turutkan.
“Lelaki itu bukan kekasih saya,” jawabnya perlahan. Mahu teresak dia dengan tuduhan lelaki ini.
“Jadi, abanglah kekasih sayang kan?” dia diam. Hendak mengangguk tidak mungkin dia akan lakukan.
“Sayang?” soal lelaki itu lagi. Dia hanya menundukkan wajahnya. Lelaki ini sudah berani hendak membuka bajunya pula. Semakin dia berkeras mahu melarikan diri dari bilik neraka ini.
“Awak tak faham bahasa?” soalnya. Lelaki itu terdiam.
“Tak faham.” Jawabnya pula.
“Lelaki gila!” katanya dalam diam. Semakin dia marahkan lelaki itu semakin pula dia bertindak jauh. Akhirnya dia mendiamkan dirinya dan membiarkan sahaja perlakuan lelaki ini. Apa yang jadi, jadilah! Dia sudah malas mahu fikirkan! Akhirnya dia menutup mata!

Syed Budriz pula semakin teruja dengan isterinya.